A chatbotoknak „személyiségük” lesz, amit úgy kell érteni, hogy bizonyos témákra, például ünnepekre vagy főzési tanácsokra specializálódnak.
Ez a legújabb akció a chatbot-fegyverkezési versenyben a vezető technológiai vállalatok között, amelyek kétségbeesetten próbálnak pontosabb és személyre szabott mesterséges intelligenciát előállítani.
Mindez jól hangzik, de kicsit gyorsank tűnik a bejelentés, hiszen a fejlesztés még nincs teljesen készen. A chatbotok fejlesztése még mindig folyamatban van - mondta Mark Zuckerberg a Facebook alapítója.
A Messenger kommunikációs testreszabása nemcsak a családi csevegéseknél fontos, a chatbot az sok vállalkozás fontos kommunikációs lába lett az utóbbi években, és ez még inkább így lesz a közeljövőben.
A chatbotok trendjei azt vetítik előre, hogy az egyszerű ügyfél-alapú lekérdezésekről a fejlettebb, számítási modellezésen alapuló valós idejű interakciók felé kell elmozdulni. Az üzleti chatbotok dinamikusan növekedtek az elmúlt néhány évben, és az ügyfélkapcsolatok mellett számos ágazatot és belső szerepet sikerült átvenniük a szervezetekben.
A következő néhány évben a Mesterséges Intelligencia (MI) a fogyasztói élmények egyik fő bevételi forrása lesz. Az ügyfélszolgálati chatbotokat a szervezetek 47%-a, a virtuális asszisztenseket pedig 40%-a fogja használni.
Az igény szerinti üzenetküldés növekedése megváltoztatta az ügyfelek kapcsolattartási szokásait. Egyre több vállalat integrálja a chatbotokat munkafolyamataiba. A robotok kritikus erőforrást jelentenek az ügyfélélmény javításában és a kiváló ügyfélszolgálatban. A chatbotok megváltoztatják a vállalkozások jelenlegi és leendő ügyfelekkel való kapcsolattartását.
Az olyan iparágak, mint a bankszektor, az egészségügy, az oktatás, az utazás és az ingatlanpiac, profitálnak a legtöbbet a chatbotokból. Sok pénzről van szó, hiszen a chatbotok segítségével a vállalkozások az ügyfélszolgálati költségek 30%-át is megtakaríthatják. Használatuk miatt ma már az ügyfelek több mint 50%-a arra számít, hogy a vállalkozások éjjel-nappal nyitva tartanak, legalábbis bármikor lehet fel lehet venni velük a kapcsolatot. A Facebookon több mint 300 000 aktív chatbot található, és a Facebook felhasználók 78,4%-a használja a Messengert. Népszerűségét mutatja, hogy a Facebook Messenger a második legnépszerűbb applikáció az iOS rendszerében, és több mint 410 millióan használják a Facebook Messenger hang- és videohívási funkcióit.
Ráadásul, amikor azt mondjuk, hogy a Facebookon már csak a nagyszülők vannak jelen, figyelembe kell vennünk, hogy a 18-24 évesek a legnagyobb felhasználói csoport a Facebook Messengerben. A felhasználók 58%-a naponta többször is használja a Facebook Messenger szolgáltatást, ez is jelzi a Facebook Messengerben rejlő lehetőségeket kommunikációs eszközként, és erős érv a platform üzleti használata mellett.