Még a budapesti Bamba Marha is indított májusban egy marketingkampányt, amely szerint a havi hamburgert nem egy kollégájuk találta ki, mert csak a laptopját találták meg a konyhában. A ChatGPT őrület közepén logikus volt megpróbálni bármivel ráakaszkodni a mesterséges intelligenciás pezsgésre. Ha hamburgerrel, akkor azzal.
Szégyenkeznivalója sem lehetett a burger bárnak, mert nem kisebb elődöt követtek, mint az IBM-et. A Nagy Kéknek is becézett cég a Watson nevű eggyel a mostani előtti generációs, kérdésekre válaszolós mélytanulás alapú rendszerét többek között séfnek is beállították. A kísérletezésből még egy szakácskönyv is született, amely minden olyan otthoni szakácsnak adhat ötleteket, aki szeret ritka hozzávalókat és berendezéseket levadászni egy-egy fogás érdekében.
Nem tudott ellenállni a csábításnak az új-zélandi Recipes oldal sem. Ők bárányburgert terveztettek, amibe kicsit beleszaladt a zeller, a füstölt hínár és a máj is. A fotón egyébként nem néz ki rosszul a speciális bárányburger.
(Fotó: Person-with-No Name // CC-BY)
Meglepő módon két olyan oldalt is sikerült meghódítani az MI-s burger receptekkel, amelyeken egyszerre ritkán szokott trendingelni ugyanaz a téma. Márpedig a Linkedin mellett a Tiktok is tele volt ChatGPT-s vagy más szöveggenerátoros receptekkel.
Tanulság igazából nincs. Illetve talán az, hogy ha valamiből tavaly még NFT-set adtak, két éve pedig blockhaineset, akkor az idei marketing hívószó is gyanús egy kicsit. Ettől még a szendvics lehet jó, de egészen biztos, hogy a technológiának nincs keresnivalója a konyhában.
(Fotó: Person-with-No Name // CC-BY)
Vállalati internet: Tarr.hu