A robotika fejlődése is megállíthatatlan. Az Amazon eddig is élenjárt a raktárakban használt robotok terén, de új Sequoia nevű robotjuk mozgása és feladatai alapján valóban veszélyes lehet az emberi munkakerőre.
Az Amazon jövőbeli terveit elemezve sok olyan írás látott már világot, amely szerint minden jel arra mutat, hogy a internetes gigahipermarket közeli célja, hogy a raktárban dolgozó emberi munkaerőt pontosabb, olcsóbb és HR problémákat nem jelentő robotokkal váltsa le. Ráadásul ezek még csak a valós robotok, a szoftverrobotokat még nem is említettük. Az Amazon egy ideje cáfolja ezeket a feltevéseket, és állítja, hogy az egyre több robot bevezetése a raktárakban csak az emberi munkarő hatékonyságát tervezett növelni, és a nehezebb vagy nagyon monoton munkafolyamatokat váltják ki vele.
Az Amazon azt nem titkolja, hogy raktáraiban mára több mint 750 000 robotot telepítenek hamarosan, amelyek többsége egyszerűbb robotkar vagy kerék alapú gép, amelyet ismétlődő munkákra terveztek, hogy az alkalmazottakat más feladatokra szabadítsák fel.
Digit és Sequoia a robotika új raktári dolgozói
A legfontosabb új robotról, a Digitről először 2019-ben hallhattunk, akkor még potenciális kézbesítő robotként hirdették. Az Amazon gyorsan befektetett a cégbe, és az oregoni székhelyű startup, az Agility Robotics által épített kétlábú robotot azóta mobilabbá és agilisabbá fejlesztették, ami részben éppen az Amazon befektetésének köszönhető.
Digit jelenleg az Amazon Seattle közelében található robotikai kutatási és fejlesztési telephelyén áll tesztelés alatt. Digit egy humanoid robot, amely képes mozogni a helyek között, miközben magával viszi és kezeli az ügyfeleknek szánt csomagokat.
"Mérete és formája jól illeszkedik az emberek számára tervezett épületekhez, és úgy gondoljuk, hogy nagy lehetőség nyílik egy olyan mobil manipulátor megoldásra, mint például a Digit, amely együttműködhet az alkalmazottakkal" - írta az Amazon egy online bejegyzésében. ezen a héten, hozzátéve, hogy a Digit feladata kezdetben az lesz, hogy segítse az alkalmazottakat az üres ládák felszedésének és áthelyezésének ismétlődő feladatában, miután kiürítették őket a munka során.
Az Amazon azt is közölte, hogy következő lépéséknét a Sequoia nevű robotrendszerét telepíti egyik raktárába a texasi Houstonban. Az alacsony támasztékú, kerék alapú robot 75%-kal gyorsabban képes azonosítani és tárolni a készletet, így akár 25%-kal is lerövidítheti a rendelések feldolgozási idejét.
Az Amazon ember párti
Ahogy cikkünk elején említettük, sok megfigyelő úgy véli, hogy az Amazon arról a napról álmodik, amikor teljes raktári logisztikáját robotok segítségével tudja majd működtetni. A vállalat azonban ragaszkodik ahhoz, hogy a célja az, hogy a gépei együttműködjenek és támogassák az alkalmazottakat, mivel ez a megközelítés központi szerepet játszik az olyan rendszerek tervezésében és üzembe helyezésében. mint a Sequoia és a Digit.
„Az elmúlt 10 évben robotikai rendszerek százezreit vezettük be, miközben több százezer új munkahelyet hoztunk létre a cégünkön belül” – írta az Amazon blog, hozzátéve: „Azáltal, hogy alkalmazottainkat új technológiával láttuk el, és képeztük őket a fejlődés érdekében, új készségeket, karrierutakat illetve új és izgalmas munkaterületeket hozunk létre az emberek számára, hogy hozzájáruljanak az Amazon sikeréhez."
.Mindez egyértelmű kiállás az emberi munkaerő alkalmazása mellett, de biztosan lesznek raktári munkások a cégnél, akik inkább konkurenciának tekintik majd az új, minden eddiginél fejlettebb robotkat, Digitet és Sequoia-át.
Vállalati internet: Tarr.hu