2023. július 20.

Adatosítás - Itt az adatvezérelt társadalom

Itt az utolsó pillanat, hogy felszálljunk a vonatra. A fenntartható növekedés kulcsa a Datafication, vagyis adatosítás, ami nélkül már közeljövő vállalkozásai is kudarcra vannak ítélve a versenytársaikkal szemben.

Talán a legnagyobb közhely az utóbbi évtizedben, hogy az adat az új olaj, de arról keveset beszélnek, hogy maga a nyers adat megszerzése, még nem sokat jelent. Tudni kell elemezni, használni, és végül az adatok ismeretében dönteni.

Az adatvezérelt vállalkozás, tehát nem áll meg ott, hogy bejön egy csomó adatunk a sütikből vagy a regisztrált vásárlóktól, vagy hogy van egy email listánk. A vállalkozások három formában viszonyulnak a internet nyújtotta adatokhoz. Az első kategóriában a cégek nem is szerzik meg az adatokat, nem tesznek érte lépéseket, hogy megszerezzék és megtartsák ezeket. A második kategóriában már megszerzik és tárolják az adatokat, de nem tudnak mit kezdeni vele. És végül, akik megszerzik, és képesek elemezni, vagy automatizálni a beérkező adatokra adott reakciókat (kupont felkínálni, ha kilépett, női cipőkről küldeni akciót, ha női cipőt vásárolt, az adatok alapján jó ajánló rendszerrel dolgozik, és így tovább).

Az adatosítás társadalmi szinten

Az adatosítás ennél is tovább megy, adatvezérelt társadalmat épít. Az adatkezelés során az emberi feladatokat (és ezzel a munkahelyek egy részét) adatvezérelt technológiává alakítják át, ami az első lépést jelenti egy átfogó adatvezérelt társadalom felé. Röviden összefoglalva, ebből az ügyfélközpontú elemzési kultúrából különböző ágazatok származnak. Ide tartozik a munkaerő-elemzés, a termékviselkedés-elemzés, a szállítási elemzés és az egészségügyi elemzés (itt pedig új munkahelyek születnek). Ezenkívül a csatlakoztatott Internet of Things (IoT) eszközök sokasága több adatpontot is generál, ami elvezet minket az ubicomp világába. Következésképpen lehetővé teszi a vállalati erősségek, gyengeségek, veszélyek és lehetőségek hatékonyabb elemzését. Ez növeli vállalkozások termelékenységét és hatékonyságát, és egyszerűsíti a működését.

Milyen következményekkel jár mindez? Nyilvánvalóan magasabb bevételt jelent. A megnövekedett hatékonyság és a jobb erőforrás-felhasználás eredményeként a cégek jelentősen több hasznot tudnak termelni.

adatosítás

Az adatosítás és az ügyfélkapcsolat a cégek azonnali haszna

Ez a technológiai trend, a vállalkozások szempontjából, ügyfelekkel és felhasználókkal való kapcsolattartást helyezi elsősorban új szintre, az ő szempontjaikat (viselkedésüket, a cselekvésük folyamatait és a tevékenységeiket) adatokká alakítja olyan technológiák segítségével, mint a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás, a robotika és sok más feltörekvő technológia. Ezek az adatok nyomon követhetők. Fontos feldolgozni, felügyelni és elemezni, hogy javítsa a szolgáltatásokat és termékeket, amelyeket egy szervezet vagy cég nyújt az ügyfelei számára.

Hogyan néz ki a Datafication a különböző területeken?

A közösségi média platformok nyomon követik a felhasználókat, és adatokat gyűjtenek, hogy olyan tartalmakat és hirdetéseket jelenítsenek meg, amelyek relevánsak tevékenységeik és érdeklődésük szempontjából, befolyásolva preferenciáinkat és napi interakcióinkat.

A pénzintézetek adatkezelésen alapuló elemzést vesznek igénybe az ügyfél hitelképességének és a kapcsolódó kockázatainak értékelésére, annak meghatározására, hogy számíthatnak-e a hitel visszafizetésére.

Az HR területen dolgozó szakemberek azonosíthatják a pályázók viselkedésében rejlő készségeket, és segíthetnek nekik megjósolni, milyen tehetségről van szó, milyen lehetőségeket rejt valaki a munkaerőpiacon.

A lista persze ennél jóval hosszabb, hasznos lehet például még a kormányzati kommunikációban, vagy a biztosítási piacon. Az adatosítás tulajdonképpen mindenki számára előnyös, alapvetően átalakítja üzletvitelünket, és ami a legfontosabb fenntarthatóan bővíti vállalkozásunkat. Hiszen nem feltétlenül kell új ügyfeleket szereznünk, csak jobban tudjuk kiszolgálni a jelenlegieket.

Vállalati internet: Tarr.hu

Kapcsolódó tartalmaink:

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram