A problémát az okozza, hogy a C-sávot használó hálózatok jelei és a repülőgépek magasságmérői között interferencia alakulhat ki. Azok a C-sávos minősítéssel nem rendelkező gépek, amelyek július elsejéig nem kerülnek ellenőrzésre és nem szerzik meg a tanúsítványt nem repülhetnek bizonyos, rossz látási körülményekkel járó helyzetekben.
(Fotó: Masakatsu Ukon CC-BY-SA)
Az amerikai légiflotta nagyobbik rész (80 plusz százalék) felkészült erre az előre látható szituációra. Ellenben az Amerikába tartó vagy onnan induló nemzetközi járatok 65 százalékánál hiányzik a miniszer szerint a tanúsítvány. Ezt az érintett légitársaságok egy része úgy oldja meg, hogy az amerikai járataink azokat a repülőit fogják használni, amelyeket a megfelelő frissített hardverrel és szoftverrel rendelkezik.
A légitársaságok szerint nagy kimaradásokra nem lehet számítani a mobilinternet miatt. A szállítási miniszter azonban olyan adatok birtokában van, amey szerint a Delta és a Jet Blue légitársaságok nem lesznek időre kész. Ez több, mint kétszáz repülőgépet érint. A légiközlekedési ipar addig késleltette a C-sáv bekapcsolását, amennyire az emberileg lehetséges, hogy a mostani fennforgás elkerülhető legyen. Ugyanakkor a távközlési iparnak viszont szüksége van a sávra, hogy nagysebességű internet hozzáférést nyújtson.
A fentiek egyáltalán nem érvényesek Európára. Az USA és Európa más frekvenciákat használ az 5G-s hálózat felépítésére. Ugyanakkor az ügy fontos tanulsága, hogy a rádiós spektrum egy véges erőforrás. Lehet kódolással, csatornák kialakításával és szoftveres trükkökkel növelni a rugalmasságunkat, de a spektrum ettől függetlenül véges erőforrás.