A Tesla fejének ígéreteit amúgy is kis ráhagyással kell venni, a cég rendszeresen késik minden termékével. Ezeket a késéseket pedig nem hónapokban, hanem években mérik. Ezt figyelembe véve kell értékelni azt is, hogy Musk szerint idén év végére már tényleg jobban fog vezetni az autó az embernél.
A helyzetet komplikálja, hogy a Tesla FSD, azaz teljes önvezetés nevű szoftvere valójában nem önvezetés. A kocsi képes navigálni, részt venni a forgalomban, de szigorú emberi felügyeletre van szüksége. A valódi önvezetést, ami akkor is működik, ha egy ember sincs az autóban (amihez az 5G elterjedése is segítség), egyelőre nem mutatta be a cég, bármennyire ígéri is, hogy év végére elérhetővé válik.
Tesla - (Fotó: Pål-Kristian Hamre CC-BY)
Musk szerint a kocsi irányítása a legnagyobb kihívás, amit meg kell oldani. Az autók megépítése nem feladat, a vezető mesterséges intelligencia kifejlesztése viszont igen.
Közben több autógyártó kísérletezik önvezető technológiával, ők azonban nem is ígérnek egyelőre teljes önvezetést. A BMW egyelőre a harmadik szintű - aktív sofőri figyelmet nem igénylő - technológiáját próbálja kifejleszteni. Ehhez azonban más, pontosabb szenzorokat is használnak, mint amit az önvezetőnek mondott Teslákba beszerelt a cég.
(Fotó: Pål-Kristian Hamre CC-BY)
Vállalati Internet: Tarr.hu