A robotizált folyamatautomatizálás ( vagyis Robotic Process Automation, RPA) rendkívül hatékony, és főleg gyors megoldásokkal szolgálhat az irodai munkák terén addig, amíg a szoftverrobotok nem találkoznak emberekkel.
A szoftverrobotok tulajdonképpen az autó összeszerelő üzemben dolgozó mindig pontos, és gyors robotok fehérgalléros szellemi testvérei, amiket az irodai munkához fejlesztettek ki. A robotizált folyamatautomatizálás (RPA) olyan technológia, amely lehetővé teszi az ismétlődő, szabályozott üzleti folyamatok automatizálását a számítógépes szoftverek segítségével.
Az RPA szoftverrobotok olyan virtuális "robotok", amelyeket különböző üzleti folyamatok végrehajtására programoznak, például adatbevitel, adatátvitel, dokumentumok kezelése és így tovább. Az RPA szoftverek lehetővé teszik az üzleti folyamatok hatékonyabbá és pontosabbá tételét, miközben minimalizálják az emberi beavatkozás szükségességét.
Pénzügyi iktató folyamatok, üzleti emailek elküldése, és még rengeteg amúgy is gépies folyamat létezik az irodai munkákban, amelyek gyorsaságot és pontosságot igényelnek.
Szoftverrobotok mindenhol
A robotizált folyamatautomatizálás (RPA) és az RPA szoftverrobotok széles körben alkalmazhatók számos területen és iparágban, ahol ismétlődő, szabályozott és strukturált feladatok vannak. Néhány példa:
Pénzügy és számvitel: Az RPA robotok segíthetnek a számlázási folyamatokban, pénzügyi adatok összegyűjtésében és jelentések készítésében. Például a számlák ellenőrzése, adóbevallások előkészítése, tranzakciók rögzítése és számviteli feladatok automatizálása.
Humán erőforrás: Az RPA segíthet az alkalmazotti adatok kezelésében, az új munkaerő adatainak a bevezetésébe, az onboarding folyamatban, a szabadságigények és jelenléti adatok rögzítésében.
Beszerzés és ellátási lánc: Az RPA robotok segíthetnek a beszerzési folyamatok automatizálásában, az árajánlatok kezelésében, rendelések feldolgozásában és készletkezelésben.
Ügyfélszolgálat: Az RPA alkalmazható ügyféladatok rögzítésében, panaszkezelésben, egyszerű lekérdezésekben és kérdésekben, ami javíthatja az ügyfélszolgálati hatékonyságot.
Banki és pénzügyi szolgáltatások: Az RPA hasznos lehet az online tranzakciók, az új bankszámla megnyitása vagy hitelkérelmek feldolgozásának automatizálásában.
Egészségügy és gyógyszeripar: Az RPA alkalmazható betegadatok rögzítésében, orvosi jelentések előkészítésében, számlázásban és a gyógyszerészeti ellátási lánc menedzselésében.
Közszolgáltatások: Az RPA segíthet a kormányzati ügyintézésben, adatok gyűjtésében, hivatalos űrlapok kitöltésében és engedélyek feldolgozásában.
Telekommunikáció: Az RPA robotok használhatók számlázás, szolgáltatásaktiválás, hálózati hibák diagnosztizálása és ügyfélszolgálati támogatás terén.
Kereskedelmi és kiskereskedelmi tevékenységek: Az RPA segíthet az online rendelések feldolgozásában, készletkezelésben és az e-kereskedelem folyamatainak automatizálásában.
Gyártás és termelés: Az RPA robotok hasznosak lehetnek a gyártási folyamatok, termelési rendelések és minőségellenőrzések automatizálásában.
Fontos megjegyezni, hogy bár az RPA jelentős előnyöket kínál, nem minden folyamat alkalmas az automatizálásra. Az ügyfelekkel való kapcsolattartásra, vagy az emberi értékteremtést igénylő, kreatív gondolkodást vagy szubjektív döntéseket követelő feladatoknál az RPA nem jelent megoldást.
Vállalati internet: Tarr.hu